R i d n i n g & s o v m o r g o n

Datum: 2008-07-05 Klockslag: 13:09:48


Igårkväll tog jag och följde med Erika upp till Ovanmo och red lite. Var först lite osäker eftersom jag aldrig ridit en så stor häst som Pierott, (även om han inte är så himla stor kanske, men jag är ju amatör.) men det gick jättebra och han var hur go&snäll somhelst. :) Först skrittade vi ut i skogen, sedan travade jag över lite hinder, galopperade osv. Gud så roligt det är att rida, så.. unikt liksom. :'D Sedan tvingade Erika mig att fara och trava runt flera varv på en stor lägda och hela tiden rida lätt, så idag är det träningsvärk i både vader, ljumskar & lår! :D Sedan när hon red så krälade jag omkring på backen och fotade, jisses vad jag har saknat att fota med en systemkamera alltså. Längtar tills jag får min lön och har råd att köpa en!

Måste bara tillägga att hästar är det mäktigaste djuret som finns, ojoj.



Men iallafall så hade jag ju min första sovmorgon på fem dagar idag, vilket jag skulle njuta av som fan, trodde jag ja. Vid 08:30 vaknar jag av att jag känner OCH ser något krypa på min arm, jag flyger upp ur sängen fort som fan av panik, skakar på täcket osv för att hitta krypet, men hittar det inte. Kan säkert ha varit en fluga, men tänk om det inte var det, så.. jag bestämde mig för att absolut inte lägga mig i min säng igen. Så jag gick in till mamma&pappas sovrum och såg att pappa klivit upp, så jag hämtade min kudde och la mig där istället. Pappa la sig och sov i soffan istället så jag skulle få sova i sängen, puss på han va! Sedan så snarkade mamma och lät som.. ett monster, så de första 30 minuterna låg jag nog bara och var förbannad över hur hon lät. Men tillslut lyckades jag somna, och sovde till 11:15 typ. :)

Men nu ska jag gå och duscha och dränka huvet i silverschampoo och sedan cykla iväg på flickornas sommarcafé och träffa/fika med Deson. :)

kommentarer
Postat av: Linn

Så är du en hästmänniska också, grädde på moset! :)

Jag älskar hästar!

2008-07-11 @ 22:09:45
URL: http://ffamousunknown.blogg.se/



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback