Bildspråk (50p): slutuppgift höstterminen 2008

Datum: 2008-12-11 Klockslag: 15:42:42

Inatt har varit den värsta natten på länge. Låg vaken till efter 03:00 för att jag mådde så otroligt dåligt. Var hela tiden spyfärdig, så mycket att jag var tvungen att hämta en "bytta" och ställa nedanför sängen om jag skulle behöva spy. Så hade jag feber så jag låg och toksvettades och frös, inte alls trevligt. Mådde däremot jättebra imorse när jag vaknade, vilket snabbt gick över till illamående igen. Nu sitter jag och försöker få något gjort på min slutuppgift i Bildspråk, lyssnar på Let me love you med Becker och väntar på att mitt makaronvatten ska börja koka. Vilket jag hör att det gör nu. Uppgiften är fan inte lätt alltså, iallafall inte att hitta 100 ord i bilden. :c Hoppas jag känner mig så pass bra imorgon att jag kan gå på skolan iallafall, annars får mamma & pappa komma och hämta mig. Kommer dock bli jobbigt att kliva upp 08:30 när jag var vaken/sov så länge idag.



Då har stunden kommit när ni ska få tillämpa de kunskaper i bildspråk ni lärt er under terminen. Denna slutuppgift består i att ni ska välja ut en bild och analysera den på följande sätt:


  • skriv ned den omedelbara känslan bilden ger er

  • skriv ned 100 ord ni hittar i bilden. Det kan vara saker, former, färger osv.

  • analysera färgerna i bilden, vilken betydelse kan de ha?

  • hitta konnotationer och associationer i bilden

  • för högre betyg än G: berätta kort för klassen om din bildanalys


kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback