AND THEN..?

Datum: 2008-12-06 Klockslag: 17:03:48

Satt just och läste Josefin's blogg, och började tänka i samma banor..

Det är jäkligt jobbigt att 5 dagar i veckan behöva kliva upp och gå på skolan, men samtidigt, vad skulle jag göra om jag inte gjorde det? Förmodligen skulle jag söla bort alla mina dagar liggandes i sängen eller sittandes framför datorn/tvn. Skolan håller mig helt enkelt sysselsatt. Så skönt att vara bland massor av folk man tycker om också, även om det man gör på skolan inte är speciellt roligt. Jag, liksom många, är väldigt skolless. Men jag skulle inte heller vilja sluta skolan helt och hållet, för vad skulle jag göra då? Då är det bara tidiga morgonar och jobb som väntar, och det enda som är bättre med det är väl det faktum att man får lön.

Jag tycker att tiden går alldeles för fort. Om 42 dagar fyller jag arton, och sedan är det meningen att jag ska kunna klara mig själv. Dock så vet jag att mamma och pappa inte kommer tro att jag ska klara mig helt själv då, för de kommer såklart hjälpa mig så länge jag behöver det. Men själva åldern, arton år, dagen då man blir myndig och bestämmer över sig själv. Det är inte länge kvar tills jag ska betala mina räkningar själv, hitta ett jobb och hitta en plats att bosätta mig på.

Det finns så många alternativ, nästan för många. Vad ska jag göra efter gymnasiet? Vill jag läsa vidare, så måste jag antagligen läsa in Engelska B först, vilket jag nu ångrar att jag inte valde att göra i gymnasiet. Och om jag ska läsa vidare, vad ska jag då läsa till för något? Jag vet inte vad jag vill bli, jag vet inte vad jag vill ägna mitt liv åt. Det enda jag skulle kunna säga om vad jag vill göra, är nog att jag vill arbeta med människor eller djur. Jag vill iallafall inte sitta och ruttna bort bakom ett skrivbord.

Min enda riktiga plan är ju att skaffa barn och ha en lycklig liten familj.. men mer då?

kommentarer



» Om du inte har någon blogg, titta tillbaka senare för svar. :]
» Elaka kommentarer publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig? :)

E-postadress: (visas endast för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback